بیشتر بدانید - سازمان حمل و نقل بار و مسافر

بیشتر بدانید
سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد:
تاريخچه سازمان اتوبوسرانی:
سازمان اتوبوسرانی در سال ۱۳۵۵ تأسيس وكار خودرابا ۱۰ دستگاه اتوبوس بنز در ۵ مسير آغاز نمود. اساسنامه اين سازمان در سال ۱۳۶۷ در حاليكه با ۲۲ دستگاه اتوبوس، ۱۴ مسير راسرويس دهي مي نمود به تصويب وزارت كشور رسيد. اتوبوس خط واحد شهر یزد و حومه ۲۵۶ دستگاه است که ۷۵٪ خصوصی است. بلیت الکترونیک اتوبوسرانی درونشهری از سال ۱۳۹۱ در یزد راهاندازی شده است. اتوبوسرانی یزد و حومه ادعا میکند یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای نصب ۷۰ ایستگاه در سطح شهر هزینه نموده است. بعضی از ایستگاههای اتوبوس در یزد مکانیزه هستند. میدان اطلسی (پایانه اطلسی)، خیابان شهید آیت الله کاشانی (جنب سینما ایران) و ابتدای خیابان شهید آیت الله طالقانی (ایستگاه دانشگاه) از جمله مکانهایی هستند که ایستگاههای مکانیزه در آن جا ساخته شد.
سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد برای اولین بار درکشور در سال 1395 از ادغام سازمانهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه مسافربری برون شهری شهرداری یزد با اساسنامه ای که از طرف توسط شورای اسلامی شهر یزد در 9 نسخه ۲۸ ماده و 10 تبصره مصوب شد و ابلاغ گردید شروع به کار نمود.
رسالت های سازمان به شرح ذیل می باشد:
* مدیریت یکپارچه حمل و نقل عمومی مسافر
*مدیریت یکپارچه حمل و نقل بار شهری از قبیل شناسایی، ساماندهی و نظارت سامانه های حمل و نقل بار، صدور بار برگ اعمال ضوابط ایمنی و حفاظت بویژه برای بار های خطرناک و ترافیکی.
*مدیریت ساخت و توسعه بهره برداری و نگهداری پایانه های مسافری شهری و پایانه ها و مراکزعمده بار(باراندازها)
* مدیریت ساخت، توسعه و نگهداری پایانه های مسافربری برون شهری.
* جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با حمل و نقل عمومی بار مسافر و تحلیل و پایش مستمر آن
* مدیریت ایجاد، توسعه، نگهداشت و بهسازی زیرساخت مورد نیاز مرتبط با حمل و نقل عمومی بار و مسافر و تاسیسات و تجهیزات مرتبط با آن ازقبیل خطوط حمل و نقل عمومی مسافر، ناوگان بار و مسافر و ایستگاها، علائم و تجهیزات ایمنی مرتبط، سامانه های هوشمند حمل ونقل عمومی بار و مسافر و غیره............
* مدیریت یکپارچه حمل و نقل عمومی مسافر
*مدیریت یکپارچه حمل و نقل بار شهری از قبیل شناسایی، ساماندهی و نظارت سامانه های حمل و نقل بار، صدور بار برگ اعمال ضوابط ایمنی و حفاظت بویژه برای بار های خطرناک و ترافیکی.
*مدیریت ساخت و توسعه بهره برداری و نگهداری پایانه های مسافری شهری و پایانه ها و مراکزعمده بار(باراندازها)
* مدیریت ساخت، توسعه و نگهداری پایانه های مسافربری برون شهری.
* جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با حمل و نقل عمومی بار مسافر و تحلیل و پایش مستمر آن
* مدیریت ایجاد، توسعه، نگهداشت و بهسازی زیرساخت مورد نیاز مرتبط با حمل و نقل عمومی بار و مسافر و تاسیسات و تجهیزات مرتبط با آن ازقبیل خطوط حمل و نقل عمومی مسافر، ناوگان بار و مسافر و ایستگاها، علائم و تجهیزات ایمنی مرتبط، سامانه های هوشمند حمل ونقل عمومی بار و مسافر و غیره............
تاريخچه سازمان اتوبوسرانی:
سازمان اتوبوسرانی در سال ۱۳۵۵ تأسيس وكار خودرابا ۱۰ دستگاه اتوبوس بنز در ۵ مسير آغاز نمود. اساسنامه اين سازمان در سال ۱۳۶۷ در حاليكه با ۲۲ دستگاه اتوبوس، ۱۴ مسير راسرويس دهي مي نمود به تصويب وزارت كشور رسيد. اتوبوس خط واحد شهر یزد و حومه ۲۵۶ دستگاه است که ۷۵٪ خصوصی است. بلیت الکترونیک اتوبوسرانی درونشهری از سال ۱۳۹۱ در یزد راهاندازی شده است. اتوبوسرانی یزد و حومه ادعا میکند یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای نصب ۷۰ ایستگاه در سطح شهر هزینه نموده است. بعضی از ایستگاههای اتوبوس در یزد مکانیزه هستند. میدان اطلسی (پایانه اطلسی)، خیابان شهید آیت الله کاشانی (جنب سینما ایران) و ابتدای خیابان شهید آیت الله طالقانی (ایستگاه دانشگاه) از جمله مکانهایی هستند که ایستگاههای مکانیزه در آن جا ساخته شد.