نشست هم اندیشی مسئولین سازمان حمل و نقل و جهاد دانشگاهی استان

نشست هم اندیشی مسئولین سازمان حمل و نقل و جهاد دانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد و در ادامه سلسله نشست های طرح همکاری شهرداری یزد و سازمان جهاد دانشگاهی در خصوص بررسی راهکارهای افزایش استقبال شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و فرهنگسازی در این زمینه جلسه ای در روز چهارشنبه ۱۱ دیماه ۹۸ با حضور شرافت، رییس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی، مشاور رییس فعلی سازمان و هیات علمی دانشگاه علم و هنر، دکتر عجمین هیات علمی سازمان و دکتر فلاح هیات علمی دانشگاه علم و هنر در محل دفتر ریاست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد برگزار گردید.
رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به مدعوین بیان کرد: آموزش شهروندی با همکاری مراکز علمی دانشگاهی مانند جهاددانشگاهی یکی از موضوعات مورد تاکید و توجه ویژه مدیریت مجموعه شهرداری یزد است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی نه تنها به عنوان مجری طرح های آموزشی بلکه در نقش تسهیل گر برای سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه ایفای نقش کند. 
وی ضمن تاکید بر تهیه بازخوردهای اجرای این طرح برای اصلاح نواقص احتمالی در جریان عملیاتی شدن طرح و اقدامات شهرداری، اظهار نظر نمود. 
شفیعی ابراز امیدواری کرد که جهاد دانشگاهی یزد بتواند با ایجاد دپارتمانی در رابطه با آموزش شهروندی، در هر کدام از محلات شهر مراکز آموزش شهروندی را ایجاد و مدیریت کند و حتی در مقوله اموزش متخصصان آموزش شهروندی به شهرداری کمک کند.
«حامد فلاح» عضو هیات علمی دانشگاه علم و هنر و مدیر گروه مدیریت جهاددانشگاهی نیز ضمن اشاره به عوامل متعدد استفاده نکردن شهروندان از حمل و نقل عمومی، گفت: آموزش شهروندی برای استفاده از حمل و نقل عمومی با وجود محدودیت‌ها نیازمند سرمایه گذاری در زیرساختها، اصلاح فرآیندها و اموزش و فرهنگ سازی است و امیدواریم بازخورد آموزش در اصلاح نحوه دو عامل دیگر یعنی ایجاد زیرساخت‌ها و اصلاح فرآیندها به کمک مدیریت شهری بیاید.
وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح نه تنها شهروندان یزدی به استفاده از حمل و نقل عمومی به جای استفاده از خودروهای شخصی تشویق شوند بلکه خود اشاعه گر این فرهنگ شوند.
فلاح ضمن تشریح روند اجرای این طرح پنج ساله، دانشجویان، دانش اموزان، کارمندان، بازاریان و گروه‌های مرجع را مخاطبان آن خواند.