تاریخچه تشکیل سازمان...

سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد  که از ادغام سازمان های تاکسیرانی ، اتوبوسرانی و سازمان پایانه های مسافر بری تشکیل شد اولین سازمان حمل و نقل بار و مسافر در ایران بود.

اساسنامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در پی ابلاغ نمودار سازمانی شهرداری یزد و موافقت با تشکیل سازمان مذکور و در اجرای "الگوی اساسنامه سازمانهای وابسته به شهرداری های مراکز استان ها" موضوع بخشنامه شماره 27325 مورخ 1395/3/9 وزیر محترم کشور و تائید اساسنامه پیشنهادی توسط شورای اسلامی شهر یزد؛ از سوی مهندس خندان دل رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استاندار یزد ابلاغ شد.

لازم به ذکر است مدت اعتبار اساسنامه ابلاغی چهار سال بوده و لازم است شهرداری برای تصمیم گیری در خصوص ادامه فعالیت سازمان مذکور پس از مهلت زمانی مقرر، اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین از زمان ابلاغ اساسنامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد، اساسنامه های مصوب سازمانهای اتوبوسرانی، مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و پایانه های مسافر بری شهرداری یزد ملغی الاثر می باشد.

 

اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل  بار و مسافر

فصل اول-کلیات

ماده1- نام سازمان، سازمان حمل و نقل بار و مسافر است که در این اساسنامه بطور اختصار سازمان نامیده می شود و طبق مفاد و مقررات این اساسنامه اداره می شود.

تبصره- سازمان از هر حیث وابسته به شهرداری می باشد. پیش بینی اساسنامه به مثابه شیوه نامه اداره سازمان­های وابسته در چارچوب اختیارات قانونی آن است و شخصیت حقوقی مستقلی از شهرداری برای سازمان ایجاد نمی کند.

ماده2- مرکز اصلی سازمان در شهر یزد و محدوده عمل آن محدوده، حریم  و حومه آن می باشد.

ماده3- مدت زمان فعالیت سازمان چهارسال می باشد. حداقل شش ماه قبل از اتمام دوره فعالیت شهرداری می تواند در صورت نیاز به تمدید فعالیت سازمان تقاضای خود را همراه گزارش عملکرد و برنامه آتی و صورتهای مالی حسابرسی شده و تفریغ بودجه مصوب سازمان در طول زمان فعالیت، پس از تصویب شورای اسلامی شهر به وزارت کشور(سازمان شهرداری­ها و دهیاری­­های کشور) ارائه نماید. تا زمان اعلام نتیجه، سازمان می تواند بر اساس اساسنامه مصوب به فعالیت ادامه دهد.

فصل دوم- موضوع فعالیت سازمان

ماده4- اهم وظایف و ماموریتهای سازمان در چارچوب وظایف قانونی شهرداری به شرح ذیل است:

  1. سیاستگذاری، برنامه­ریزی، تصدی و اجرای طرح­هاي مطالعاتي­، کاربردی و عمراني مربوط به حمل و نقل بار و مسافر درون شهری جهت:
  • استفاده از آخرین فن آوری های موجود جهت اخذ هزینه استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی
  • تدوين و تصويب آيين نامه­ها، دستورالعمل­ها و بخشنامه­هاي داخلی مورد نياز و نظارت بر اجرای مقررات، آیین نامه و دستورالعملهای  مصوب در حوزه حمل و نقل بار و مسافر
  • ايجاد و اصلاح سيستم حمل و نقل بار و مسافر درون شهری متناسب با جمعيت، وضعيت ترافيکي و بافت شهر يزد­
  • بالابردن سطح دانش و کارآيي پرسنل، رانندگان و دارندگان خودرو های حمل و نقل بار و مسافر درون شهری
  • ایجاد شبکه یکپارچه استفاده از مدهای حمل و نقل مختلف جهت تسهیل در رفت و آمد شهروندان و مسافران
  • ایجاد و ارتقاء دسترسی مناسب به پایانه­های حمل و نقل بار و  مسافر برون شهری 
  1. پیگیری و نظارت بر امور رفاهي، درماني، فرهنگي، بازرگاني، خيريه و ورزشي کارکنان، رانندگان، کارگزاران ناوگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بکارگيري و استفاده از امکانات قانوني به منظور تامين رفاه و آسايش مسافرين  درون شهري
  2. برنامه­ريزي در امور اجرايي، نظارت، کنترل، بازرسي، امور انضباطي و تشويقي و خدماتي پرسنل، رانندگان و کارگزاران و وسائط نقلیه ناوگان حمل و نقل بار و مسافر
  3. استفاده و بکارگيري امکانات در جهت تامين درآمد سازمان از
  • محل اخذ عوارض و درآمدهاي قانوني
  • تهيه تعرفه­هاي خدماتي
  • ايجاد شرایط لازم براي سرمايه­گذاري و راه­اندازي سيستم­هاي جديد حمل و نقل بار و مسافر درون شهری با همکاري ومشارکت کليه اشخاص و موسسات اعتباري و سرمايه­گذاري مجاز و بانک­ها و جذب مشارکت مردم
  • انجام فعالیتهای مالي و بازرگاني در زمينه­هاي مربوط به حمل و نقل بار و مسافر درون شهری اعم از واردات و صادرات، خريد و فروش، اجاره و استيجاره با رعایت قوانین موجود
  • استفاده از تسهيلات بانکي با رعايت قوانين ومقررات مرتبط .
  • سایر روشهای تامین درآمد بر اساس قوانین مصوب.
  1. اتخاذ روش­هاي مناسب جهت نظم بخشيدن به سيستم حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و جلب همکاري ساير ارگانها، نهادها و وزارت­خانه­ها در جهت تأمين و تجهيز سيستم حمل و نقل بار و مسافر درون شهری.
  2. صدور، لغو و تمدید پروانه اشتغال و پروانه نمایندگی حمل و نقل عمومي بار و مسافر درون شهري بر اساس ضوابط مصوب ودستورالعمل­هاي صادره از سوي وزارت کشور و نظارت بر حسن عملکرد رانندگان و کارگزاران حمل و نقل بار و مسافر و اخذ موافقت نامه های مورد نظر پس از تایید مراجع ذیصلاح.
  3. تهیه گزارشهای تحلیلی-آماری  در جهت بررسی شاخص های رشد حمل و نقل عمومی
  4. جذب نیروهای متعهد و متخصص  و اقدام لازم در زمینه ارتقاء سطح دانش و اطلاعات آنان و ایجاد ارتباط با مراکز علمی و فنی و دانشگاهی داخل و خارج کشور با رعایت مقررات مربوطه و اخذ مجوز از مراجع قانونی ذیربط.
  5. ایجاد ارتباط با سازمان­های حمل و نقل بار و مسافر درون شهري در داخل و خارج کشور به منظور تبادل اطلاعات و استفاده از دانش و تجربیات آنها در راستای تامین و تکمیل خدمات و حفظ بهداشت محیط و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با رعایت مقررات مربوطه و اخذ مجوز از مراجع قانونی ذیربط.
  6. تکمیل و احداث غرفه­های خدماتی بهداشتی مجهز جهت تامین نیازهای مراجعین و مسافرین و شرکت­های حمل و نقل بار و مسافر و واگذاری آنها به بهره برداران با رعایت مقررات مربوطه.
  7.  اداره، بهره­برداری و نگهداری صحیح از خودروهای حمل و نقل عمومی سازمان و سایر تاسیسات مربوطه از قبیل تعمیرگاه، توقفگاه، پایانه­های حمل و نقل درون شهری  و غیره.
  8. انجام کلیه امور مربوط به معاملات اعم از خرید، فروش و تعویض خودروهای حمل و نقل عمومی، تهیه لوازم و قطعات مورد نیاز همچنین فروش ضایعات و خدمات.
  9. تصميم گيري و تعيین تکليف نسبت به کليه اموري که به هر نحو به حمل و نقل بار و مسافر درون شهری ارتباط پيدا مي کند با رعايت قوانين و مقررات موضوعه و هماهنگ با ساير خدمات .
  10. استفاده از امکانات در اختيار در جهت نيل به اهداف پيش بيني شده در متن قانون و آيين نامه هاي اجرائي و دستورالعمل مربوط به آن.
  11. اخذ تعهد رسمي مبني بر عدم انجام تخلفات موضوع آيين نامه تصويبي و قبول تصميمهاي هيأتهاي انضابطي و رعايت دستور العمل هاي صادره از سوي وزارت کشور از متقاضي صدورپروانه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری.
  12. بررسي و محاسبه ميزان کرايه وتعرفه هاي حمل و نقل مسافردرون شهري وپيشنهاد آن براي تصويب به شوراي شهر و مراجع ذيربط قانوني و نظارت براجراي دقيق مصوبات

تبصره- در اجرای ماده 8 ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها ابلاغی 20/02/1394، سازمان وابسته به منظور انجام امور سیاستگذاری، برنامه ریزی، کنترل، نظارت و انجام بخشی از وظایف شهرداری که با توجه به ماهیت آن وظایف، قابل انجام در ستاد شهرداری یا منطقه نمی باشند، ایجاد می شود. بنابراین با ایجاد سازمان وابسته پیش بینی وطایف مشابه در ستاد، منطقه و سایر سازمانهای وابسته امکان پذیر نمی باشد.

فصل سوم- شورای سازمان

ماده5- اعضاء شورای سازمان مرکب از پنج نفر می باشد که عبارتند از:

  1. شهردار به عنوان رئیس
  2. رئیس هیئت مدیره سازمان
  3. سه نفر از مدیران مجرب و باتحصیلات مرتبط در حوزه ماموریتی سازمان با انتخاب شهردار

تبصره1- یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورا برای مدت دو سال به عنوان عضو ناظر در جلسات شورای سازمان شرکت خواهد نمود.

تبصره2-مصوبات شورای سازمان در صورتی قابل اجراست که یکی از موافقان آن، شهردار باشد.

تبصره3- حضور تمامی اعضاء در جلسات شورای سازمان، حضور موظف می باشد و پرداخت هرگونه وجه نقد یا غیر نقد تحت عناوین مختلف به آنان به استثناء اعضای صاحبنظر غیر شامل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 و اصلاحیه های بعدی آن ممنوع می باشد. اعضای صاحبنظر نمی توانند مسئولیت اجرایی در سازمان یا شهرداری­های ذیربط برعهده گیرند. حق الجلسه اینگونه افراد برای هر ساعت یک شصتم حقوق و مزایای مستمر رئیس سازمان و حداکثر هر جلسه سه ساعت است.

ماده6- وظایف شورای سازمان به شرح زیر می باشد.

  1. بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به برنامه های میان مدت و بلند مدت سازمان در چارچوب دستورالعمل­ها و بخشنامه­های ابلاغی و ارائه به شهرداری برای تنظیم برنامه تلفیقی
  2. بررسی و تایید بودجه، اصلاح، متمم و تفریغ بودجه با رعایت بخشنامه بودجه شهرداری­ها ابلاغی توسط وزارت کشور(سازمان شهرداری­ها و دهیاری­­ها) و ارائه آن به شهرداری برای تهیه، اصلاح، متمم و تفریغ بودجه تلفیقی و ارائه آن به شورای اسلامی شهر جهت تصویب.
  3. بررسی و تایید صورتهای مالی سازمان و سایر گزارشات مالی بر اساس گزارش حسابرس رسمی و ارائه آن به شورای اسلامی شهر.
  4. پیشنهاد حسابرسی رسمی از میان موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی به شورای اسلامی شهر.
  5. بررسی و تایید ساختار تشکیلاتی پیشنهادی سازماندر چارچوب ضوابط تشکیلاتی شهرداری­ها مصوب 20/02/1394 ابلاغی وزیر کشور، جهت ارائه به شهرداری به منظور طی مراحل قانونی ذیربط.
  6. تایید نرخ خدمات سازمان و ارائه به شورای اسلامی شهر.
  7. تایید معاملات در حد نصاب معاملات عمده با رعایت قانون اصلاح و تسری آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 1355 با اصلاحات بعدی به شهرداری های مراکز استانها، کلانشهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مصوب 31/02/1390 و اصلاحات بعدی آن و سقف مقرر در ماده 18 و تبصره ذیل آن در آیین نامه مذکور.
  8. تایید مصوبات هیئت مدیره در خصوص اخذ وام، تعیین نحوه هزینه و استهلاک آن و ارائه آن به شورای اسلامی شهر.
  9. تایید مصوبات هیئت مدیره در خصوص افتتاح حساب در بانکها و موسسات اعتباری مجاز و ارائه به شورای اسلامی شهر.

فصل چهار- هیئت مدیره:

ماده7- اعضاء هیئت مدیره سازمان مرکب از سه نفر می باشد که عبارتند از:

  1. معاون ذیربط شهرداری با انتخاب شهردار به عنوان رئیس.
  2. رئیس سازمان به عنوان عضو و دبیر
  3. یک نفر صاحبنظر در حوزه مدیریتی سازمان دارای سوابق علمی و تجربی لازم، باپیشنهاد رئیس هیئت مدیره و تایید شهردار. عضو صاحبنظر نمی تواند مسئولیت اجرایی در سازمان یا شهرداری ذیربط بر عهده گیرد.

تبصره- در شهرداری­هایی که سازمان وابسته بطور مستقیم زیر نظر شهردار مدیریت می شود، رئیس هیئت مدیره شهردار تعیین می­شود.

ماده 8- جلسات هیئت مدیریه با حضور کلیه اعضاء به پیشنهاد رئیس سازمان یا رئیس هیئت مدیره و دعوت رئیس سازمان تشکیل می شود. تصمیمات هیئت مدیره با اکثریت آراء معتبر خواهد بود.

ماده 9- وظایف و اختیارات هیئت مدیره به شرح زیر می باشد:

  1. بررسی برنامه های میان مدت و بلند مدت سازمان در چارچوب دستورالعمل­ها و بخشنامه های ابلاغی و ارائه به شورای سازمان.
  2. بررسی بودجه و اصلاح و متمم و تفریغ بودجه سالانه تسلیمی رئیس سازمان با رعایت بخشنامه بودجه شهرداری­ها ابلاغی توسط وزارت کشور(سازمان شهرداری­ها و دهیاری­­ها) و ارائه به شورای سازمان.
  3. تهیه صورت­های مالی سالیانه و سایر گزارشهای تسلیمی رئیس سازمان و پیشنهاد آن به شورای سازمان.
  4. بررسی و اظهار نظر نسبت به ساختار تشکیلاتی سازمان متناسب با نیاز و حجم کار و درآمد و برنامه سازمان و سایر عوامل تاثیر گذار و ارائه به شورای سازمان.
  5. بررسی نرخ خدمات سازمان و ارائه به شورای سازمان.
  6. بررسی و اظهار نظر نسبت به اخذ وام، تعیین نحوه هزینه و استهلاک آن برای ارائه به شورای سازمان.
  7. نظارت در حفظ و نگهداری دارایی و سرمایه و اموال سازمان.
  8. نظارت بر حسن اداره امور سازمان.
  9. بررسی درخواست افتتاح حساب در بانکها و موسسات اعتباری مجاز و ارائه آن به شورای سازمان.

تبصره- حضور اعضاء هیئت مدیره به استثناء عضو صاحبنظر موضوع بند 3 ماده 7 این اساسنامه در جلسات هیئت مدیره، حضور موظف می باشد و پرداخت هرگونه وجه نقد یا غیرنقد تحت عناوین مختلف ممنوع می باشد. حق الجلسه عضو صاحبنظر برای هر ساعت یک شصتم حقوق و مزایای مستمر رئیس سازمان و حداکثر هر جلسه سه ساعت است.

فصل پنجم- رئیس سازمان

ماده 10- رئیس سازمان از افراد ذیصلاح که علاوه بر داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته های تحصیلی مندرج در طرح طبقه بندی مشاغل کارمندی در رشته شغلی که توسط وزارت کشور(سازمان شهرداری­ها و دهیاری­ها) به تفکیک هر سازمان وابسته اعلام می کند و دارای حداقل 5 سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط، با پیشنهاد رئیس هیئت مدیره و با تایید و حکم شهردار منصوب می شود.

ماده 11- رئیس سازمان بر کلیه واحدهای سازمان سرپرستی و نظارت داشته و مسئول حسن اجرای امور و حفظ منافغ و سرمایه و اموال و داریی سازمان در چارچوب مصوبات هیئت مدیره و شورای سازمان و مفاد اساسنامه و مقررات قانونی بوده و دارای وظایف و اختیارات ذیل است:

  1. اجرای مصوبات شورای سازمان و هیئت مدیره و اقدام در اداره امور سازمان در جهت پیشبرد اهداف آن با اعمال مدیریت صحیح و نظارت بر کلیه امور سازمان و حفاظت از اموال و دارایی آن.
  2. پیشنهاد ساختار سازمانی سازمان در چارچوب ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها در هیئت مدیره.
  3. تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح و تفریغ بودجه سالانه جهت ارائه به هیئت مدیره.
  4. تحقق اهداف شایسته گزینی، شایسته پروری و شایسته سالاری در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط و با رعایت قوانین و مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها.
  5. نمایندگی سازمان در برابر ادارات، موسسات دولتی، غیر دولتی و خصوصی و مراجع انتظامی و قضایی، اقامه دعوا یا دفاع از حقوق سازمان.
  6. امضاء کلیه اسناد و اوراق مالی تعهد آور، قبول تعهد، ظهرنویسی، پرداخت و واخواست اوراق تجاری، وصول مطالبات، پرداخت دیون، رهن گذاشتن اموال منقول و غیر منقول سازمان در برابر دیون، اجرای اسناد لازم الاجرا بر حسب مورد به اتفاق مسئول امور مالی سازمان به عنوان قائم مقام ذیحساب شهرداری در چارچوب آیین نامه معاملاتی شهرداری  و مصوبت هیئت مدیره.

تبصره- در اجرای تبصره ذیل بند 30 ماده71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحیه های بعدی آن، کلیه پرداختهای سازمان در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبته و با رعایت مقررات مالی و معاملاتی شهرداری به عمل می آید که این اسناد باید به امضاء رئیس سازمان به عنوان قائم مقام شهردار در این حوزه و مسئول امور مالی سازمان به عنوان قائم مقام ذیحساب شهرداری برسد. انتصاب مسئول امور مالی سازمان به پیشنهاد رئیس سازمان، تایید هیئت مدیره و شورای سازمان به تصویب شورای اسلامی شهر می رسد.

فصل ششم- حسابرس رسمی

ماده 12- در اجرای بند 30 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی  کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحیه های بعدی آن، شورای سازمان مکلف است یکی از موسسه های حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد نموده تا پس از تایید شورای اسلامی شهر به عنوان حسابرس رسمی انتخاب نماید. بر اساس آیین حرفه ای حسابرسان انتخاب مجدد موسسه حسابرسی مصوب شورای اسلامی شهر برای حداکثر سه سال مجاز است.

تبصره- قرارداد موسسه حسابرسی با شورای اسلامی شهر منعقد و حق الزحمه آن از محل اعتبارات آن شورا که هر سال در بودجه شهرداری پیش بینی خواهد شد، پرداخت می شود.

فصل هفتم- امور مالی سازمان

ماده 13- سال مالی سازمان از اول فروردین ماه هر سال آغاز و تا پایان اسفند ماه همان سال به اتمام می رسد ولی اولین سال مالی به استثناء از تاریخ تاسیس تا پایان اسفندماه همان سال خواهد بود.

ماده 14- هیئت مدیره موظف است صورتهای مالی سازمان را تهیه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه برای رسیدگی به حسابرس رسمی تسلیم نماید.

ماده 15- صورتهای مالی سازمان و تفریغ بودجه تا نیمه خردادماه هر سال به شورای سازمان ارسال و پس از تایید آن شورا تا پایان خردادماه هر سال برای تهیه صورتهای مالی تلفیقی به شهرداری ارائه خواهد شد.

ماده 16- بودجه سازمان باید حداکثر تا پایان نیمه اول آذرماه هر سال پس از بررسی و تصویب هیئت مدیره به شورای سازمان ارائه شود و شورای سازمان تا اول دی ماه، یک نسخه از بودجه تصویبی را جهت تهیه بودجه تلفیقی و ارائه به شورای اسلامی شهر به شهرداری ارسال نماید.

ماده 17- کلیه درآمدهای سازمان در حسابی نزد بانک ها و موسسات اعتباری مجاز واریز خواهد شد. برداشت از حساب درآمدها صرفا جهت واریز به حساب هزینه ها که جداگانه نزد بانک ها و موسسات اعتباری مجاز افتتاح می شود با صدور چک و امضاء رئیس سازمان و مسئول امور مالی مقدور خواهد بود.

ماده 18- معاملات جزئی بر اساس ماده 2 آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 25/01/1355 و اصلاحات بعدی و تبصره ذیل آن و قانون اصلاح و تسری آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 1355 با اصلاحات بعدی به شهرداری های مراکز استان ها، کلانشهر ها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مصوب 31/02/1390 و اصلاحات بعدی آن انجام خواهد شد.

ماده 19- در اجرای تبصره ذیل ماده 4 آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 25/01/1355 و اصلاحات بعدی آن و قانون اصلاح و تسری آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 1355 با اصلاحات بعدی به شهرداری های مراکز استانها، کلانشهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مصوب 31/02/1390 و اصلاحات بعدی آن، اعضای کمیسیون معاملات متوسط، رئیس سازمان، مسئول امور مالی و معاون یا مدیر واحد درخواست کننده سازمان حسب مورد خواهند بود.

ماده 20- در اجرای ماده 13 آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 25/01/1355 و اصلاحات بعدی آن و قانون اصلاح و تسری آیین نامه معاملات شهرداری تهران مصوب 1355 با اصلاحات بعدی به شهرداری­های مراکز استانها، کلانشهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مصوب 31/032/1390 و اصلاحات بعدی آن، در خصوص معاملات عمده، مزایده و حراج اعضای کمیسیون معاملاتمتشکل از رئیس هیئت مدیره سازمان به عنوان یکی از معاونان شهردار، مسئول امور مالی سازمان به عنوان جانشین مسئول امور مالی شهرداری، رئیس سازمان به عنوان مسئول واحد تقاضا کننده، مسئول امور حقوقی سازمان یا عناوین مشابه به عنوان جانشین امور حقوقی شهرداری و یک نفر مامور فنی به انتخاب شهردار

تبصره- با توجه به اینکه مسئول امور مالی سازمان به عنوان جانشین مسئول امور مالی شهرداری و مسئول امور حقوقی سازمان به عنوان جانشین مسئول امور حقوقی شهرداری عضو کمیسیون موضوع این ماده می باشند، لازم است تا انتصاب افراد به پستهای یاد شده با پیشنهاد رئیس سازمان و تایید مسئولین ذیربط بعمل آید.

ماده 21- کلیه مکاتبات سازمان با امضاء رئیس سازمان معتبر خواهد بود.

ماده 22- دخل و تصرف در وجوه و اموال سازمان به منزله دخل و تصرف در وجوه و اموال عمومی و شهرداری بوده و متخلفین بر طبق قانون و مقررات مربوطه تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

فصل هشتم- سایر مقررات

ماده 23- اعضاء شورای سازمان و هیئت مدیره و رئیس سازمان حق ندارند در معاملاتی که با سازمان و یا به حساب سازمان صورت می گیرد بطور مستقیم یا غیر مستقیم شرکت نموده یا سهیم شوند و همچنین رعایت قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات الزامی است.

ماده 24- در صورتی که شهرداری ادامه فعالیت سازمان را جهت اجرای مستقیم ماموریتهای محوله تا قبل از پایان مدت زمان فعالیت سازمان غیر ضرور تشخیص دهد، پیشنهاد لازم را پس از تایید شورای اسلامی شهر به وزارت کشور(سازمان شهرداری­ها و دهیاری­­ها) ارائه می نماید، پس از تایید انحلال سازمان، کلیه اموال، دارایی ها، بدهی ها و تعهدات سازمان به شهرداری واگذار می گردد.

ماده 25- کارکنان سازمان از لحاظ امور اداری و استخدامی مشمول ضوابط و مقررات مورد عمل شهرداری ها می باشند.

ماده 26- بررسی و پیشنهاد هرگونه اصلاحات و تغییرات در مفاد اساسنامه با پیشنهاد شهردار و تصویب شورای اسلامی شهر به تایید وزارت کشور(سازمان شهرداری­ها و دهیاری­­ها) می رسد.

ماده 27- موارد اشاره نشده در این اساسنامه بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل شهرداری ها انجام می شود.

ماده 28- این اساسنامه مشتمل بر هشت فصل، 28 ماده و10 تبصره مورد تایید و موافقت قرار گرفت و کلیه صفحات آن ممهور و منقش به مهر برجسته سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور است.